pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

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Iapetus
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par Iapetus »

Carl a écrit :ImageImage
:shock: Awesome pictures... :D
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Carl
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par Carl »

110 caractères ASCII texte => text ASCII caracters
128 caractères graphiques => Graphic caracters
192 caractères utilisateur => customizable characters

carl
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par Iapetus »

Thinking of games, 4 sprites of 2x2 chars would eat up 9 chars. 9x7 = 36 chars. Now we subtract that from the number of available chars and we have the number of chars left for the backgound and score line.

In some machines with interrupts one can reuse char sets. I wonder if this would be possible on a Alice32/90?!
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par Iapetus »

Carl a écrit :110 caractères ASCII texte => text ASCII caracters
128 caractères graphiques => Graphic caracters
192 caractères utilisateur => customizable characters

carl
Thanks.

This has good potential.
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par 6502man »

Superbe ces images :D

W_oo_d :
In mode 80 columns : 2000 customizable characters for 160x125 max résolution, with 2 colors on 3 colors palette :wink:
Phil.

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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par Iapetus »

6502man a écrit :In mode 80 columns : 2000 customizable characters for 160x125 max résolution, with 2 colors on 3 colors palette :wink:
Hey, thanx mate.

I played with some code for Alice90 yesterday, I am following the book on the EF9345 and astucesAlice32_90. I am trying to understand how this beast works. I think I like the 40 columns mode best.
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par 6502man »

Phil.

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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par nitrofurano »

Carl a écrit :110 caractères ASCII texte => text ASCII caracters
128 caractères graphiques => Graphic caracters
192 caractères utilisateur => customizable characters
carl
but i think from those 192 customizable characters, 96 of them can be doubled in with width, height or both (and the background is transparent from the background colour of the character from its left), and the other 96 you can set the background and foreground colour (but you can't double their width, height or both)?
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par Carl »

please, look here : http://vg5k.free.fr/index.php?gosub=sEJ-gF15F]dO5WnKt4BAeCwE

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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par nitrofurano »

btw, for fun, i'm trying this, some halftone experience on the pseudo-bitmap resolution using seteg

http://imageshack.us/f/836/n4os.png/
http://pastebin.com/t8KKpzSA

the idea is to improve with more tiles using seteg, and maybe some other with setet (counting with that neighbour background cell effect, and the inverse bit), and obtaining pictures from a converter - probably the results might be interesting, at least a bit unusual or "innovative"
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par joaopa »

L'EF9345 possède un vrai mode bitmap (en 80 colonnes) d'une résolution de 160x125.
Quelqu'un l'a t-il déja essayé?
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par Carl »

Le mode 80 colonnes existe mais pas de bitmap.
démo de Daniel en 2005.
Image

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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par joaopa »

A la page 108 de
http://alice32.free.fr/documentation/18/18.djvu
il parle d'un vrai mode bitmap.

Erreur du programmeur ou confusion de l'auteur du livre?
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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par 6502man »

Oui il existe bien un mode bitmap 80 colonnes, mais uniquement en monochrome.

Voir ma démo : ALICE BITMAP
Phil.

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Re: pseudo bitmap pour 9345 (VG5000/Alice32-90)

Message par joaopa »

En mode bitmap, la résolution est bien de 160x125?
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